مشتریان حقیقی
مشتریان حقوقی
مطالبات سررسید گذشته: مطالباتی که از تاریخ سررسید بدهی و یا تاریخ قطع بازپرداخت اقساط آن بیش از دو ماه گذشته و از شش ماه تجاوز ننموده است. مطالبات معوق: مطالباتی که بیش از شش ماه و کمتر از هجده ماه از تاریخ سررسید و یا تاریخ قطع بازپرداخت اقساط آن سپری شده است. مطالبات مشکوکالوصول: مطالباتی که بیش از هجده ماه از تاریخ سررسید و یا از تاریخ قطع بازپرداخت اقساط آن سپری شده است.
ادامه مطلب
تمامی هموطنان ایرانی که از سال ۱۳۸۸ تا به الآن تسهیلاتی را دریافت نمودهاند، صاحب گزارش اعتباری بوده و میتوانند به سهولت از طریق سایت مای کردیت از طریق لینک های زیر اقدام به دریافت گزارش اعتبارسنجی خود یا شرکت خود نمایند. دریافت گزارش حقیقی دریافت گزارش حقوقی
جهت تشکیل رتبه اعتباری، تسهیلات مستقیم فرد نیاز است و تسهیلات غیر مستقیم (ضمانت) رتبه ای برای فرد ایجاد نمی کند.
وقتی روش پرداخت اقساط وام بصورت کسر از حقوق باشد و توسط سازمان با تاخیر پرداخت گردد ، بانک مشتری را بدهکار میداند و در اطلاعات ارسالی بانک به سامانه اعتبارسنجی، این وضعیت منعکس می گردد. اطلاعات به صورت ماهانه به سامانه اعتبارسنجی ارسال می گردد و تاخیر حتی یک روزه هم در سامانه اعتبارسنجی ثبت می گردد و در رتبه مشتری تاثیر منفی می گذارد. راه حل: مشتری باید با سازمانی که مسئولیت پرداخت اقساط وی را دارد هماهنگ کند تا پرداخت به بانک به موقع انجام پذیرد و یا خود عهده دار پرداخت اقساط بصورت ماهانه گردد و به صورت کسر از حقوق نباشد حتی در صورت امکان یک یا دو قسط را خود مشتری به بانک پرداخت نماید تا در صورت تاخیر پرداخت در ماه های آینده برای مشتری بدهی ثبت نگردد.
در صورتی که در گزارش اعتباری شما معوقات یا اقساط سررسید گذشته وجود داشته باشد، لازم است ابتدا آنها را بهصورت کامل تسویه کنید. پس از آن، در صورت پرداخت منظم اقساط به مدت ۶ تا ۱۲ ماه، رتبه شما در سامانه اعتبارسنجی به تدریج افزایش خواهد یافت.
رتبه اعتباری صفر در گزارش اعتبارسنجی شما به یکی از دلایل زیر بستگی دارد . 1-شما در حال حاضر وام در حال پرداخت ندارید و یا مدتی از تسویه نهایی آخرین وام شما گذشته است . 2-باید از اولین پرداخت اقساط وام های یک سال اخیر شما حداقل شش ماه گذشته باشد
گزارش دریافتی از بانک فقط یک امتیاز و رتبه کلی (خلاصه کلی از گزارش) برای شما نمایش میدهد ولی گزارش اعتبارسنجی دریافتی از سامانه اعتبار من (mycredit.ir) ریز جزئیات گزارش ( تاریخ سررسید، تعداد سررسید، تعداد معوق، تاریخ معوق و... هم از خود شخص هم از اشخاصی که شما ضامن آنها هستید) برای شما نمایش میدهد .
اگر مغایرت اطلاعات هویتی باشد، (مانند نام ،نام خانوادگی ،تاریخ تولد و ...) با بانک هایی که در آنها داری حساب میباشید در تماس باشید و از آنجا اطلاعات خود را اصلاح فرمایید چون اطلاعات وارد شده در سامانه اعتبار سنجی مستقیما از بانک ها ارسال می شود و تا زمانیکه این اطلاعات در مبدا تصحیح نشوند با اصلاح در سامانه بعد از هر بروز رسانی مجدد به حالت قبلی باز می گردد. در مورد اطلاعات بانک مانند اشتباه در اقساط و یا چک برگشتی با تماس با نماینده آن بانک و ارسال اطلاعات کتبی توسط بانک مربوطه از طریق ایمیل برای شرکت اعتبارسنجی در اولین فرصت اطلاعات اصلاح خواهد شد.
برای رفع این مورد و دریافت گزارش کافیست در فرم ثبت اعتراض اقدام به ثبت درخواست نموده تا در اسرع وقت نسبت به دریافت گزارش توسط شما اقدام گردد. به دلیل عدم دریافت گزارش اعتبارسنجی توسط شما، کد هدیه سایت اعتبار من Mycredit.ir برای شماره همراه ثبت شده توسط شما ارسال میگردد.
برای رفع این مورد و دریافت گزارش کافیست در فرم ثبت اعتراض اقدام به ثبت درخواست نموده تا در اسرع وقت نسبت به دریافت گزارش توسط شما اقدام گردد.
گزارش فرد دریافت کننده در قالب فایل پی دی اف آماده و امکان ذخیره سازی دارد.
هزینه گزارش اعتبار سنجی اشخاص حقیقی با احتساب 9 درصد ارزش افزوده 100,000 ریال می باشد . هزینه گزارش اعتبارسنجی اشخاص حقوقی با احتساب 9 درصد ارزش افزوده 130,800 ریال می باشد.
سایت اعتبار من یا سامانه اعتبار سنجی، تنها نمایش دهنده اطلاعات شما از سمت بانک مرکزی میباشد و لذا اطلاعات قابل مشاهده اطلاعاتی میباشد که پس از احراز هویت شما برای شما قابل مشاهده میباشد. اطلاعات مندرج در گزارش اطلاعاتی میباشد که توسط شعب بانک ها در اختیار بانک مرکزی قرار داده میشود لذا برای مواردی از قبیل اتمام تسهیلات باید با مراجعه به شعبه بانک تسهیلات دریافتی اقدام به به درخواست برای اتمام تسهیلات زده شود تا پس از بازه زمانی مشخص اتمام تسهیلات در گزارش اعتباری شما ثبت گردد.
به منظور رفع این مورد و دریافت گزارش اعتباری خود میتوانید با مراجعه به صفحه ثبت اعتراض اقدام به ثبت درخواست خود نموده تا در اسرع وقت کارشناسان سایت اعتبار من این مورد را برای شما رفع نمایند.
تسهیم اطلاعات اعتباری که اصطلاحاً آن را (Credit information Sharing) نیز مینامند، به فرآیندی اطلاق میشود که طی آن بانکها، موسسات مالی و اعتباری و سایر اعتباردهندگان، اطلاعات اعتباری مشتریانشان را به سامانه اعتبارسنجی ارسال میکنند. همچنین این اطلاعات میتواند با اطلاعات دیگری که از سوی سایر تامینکنندگان اطلاعات ارسال میشود، تسهیم شود و بانکها را قادر می سازد تا مطلع شوند که مشتریانشان تسهیلات دریافتی از آنها را چگونه بازپرداخت مینمایند. نتیجه این تسهیم اطلاعات در قالب گزارش اعتباری در دسترس بانکها و موسسات مالی و اعتباری عضو سامانه قرار میگیرد.