گزارش اعتبارسنجی چرا مهم است ؟

اعتبار اشخاص علاوه بر توانایی مالی به خوش‌حسابی و بدحسابی‌شان نیز وابسته است. در گذشته اگر شخصی‌ خوش‌حساب و نسبت به سایرین معتبر بود، اشخاص از وصول مبلغ چک‌ وی مطمئن بوده و یا حتی با خیال آسوده به فرد اعتماد کرده و پول قرض می‌دادند. اما طی دهه‌های اخیر و با گسترش مبادلات مالی و تجاری، تشخیص اعتبار افراد بیش از پیش اهمیت یافته و دیگر شناخت افراد معتبر به سهولت گذشته نمی‌باشد. 

قطعاً امروزه شناخت تمام افرادی که با آن‌ها معامله می‌کنیم، به راحتی امکان‌پذیر نمی‌باشد. اگر بخواهیم کالایی را بفروشیم و در قبال آن چک دریافت کنیم، چگونه متوجه شویم که چک خریدار تا چه میزان معتبر است و آیا در موعد  مقرر نقد خواهد شد یا خیر؟یا اگر بخواهیم به کسی پولی قرض بدهیم چگونه از خوش‌حسابی آن فرد مطلع شویم؟ یا اگر می‌خواهیم ملک خود را اجاره دهیم چگونه متوجه شویم که فرد هرماه اجاره‌اش را به‌موقع پرداخت خواهد کرد؟ بنابراین چاره چیست؟ چطور به خوش‌حسابی اشخاص پی‌ببریم؟ راه‌حل مناسب، شناخت اعتبار افراد از راه موثق و بروز است؛ اما چگونه؟

در دنیا راهکاری مدرن برای شناخت اعتبار دقیق افراد وجود دارد که از آن به اعتبارسنجی یاد می‌شود. اساس کار اعتبارسنجی، ثبت رفتار اعتباری در قالب گزارش ‌اعتباری هر شخص است. این گزارش در واقع نشان‌دهنده اعتبار و مسئولیت‌پذیری افراد در روزگار مدرنی است که کسب شناخت صحیح از افراد، کار دشواری است. به بیانی کامل‌تر، «گزارش اعتباری»سندی است حاوی اطلاعات هویتی و اعتباری اشخاص است و توسط  شرکت مشاوره رتبه ‌بندی اعتباری ایران صادر می‌شود. این گزارش بیانگر روند بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی و ایفای تعهدات افراد است.

بیشتر
آخرین پرسشهاي متداول
.
.
2022© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه مطالعات سرمایه گذاری ایرانیان  میباشد.