آخرین مقالات
انواع تسهیلات قابل اعطای فرابانک با استفاده از رتبه اعتباری
دریافت تسهیلات فرابانک ملت با استفاده از گزارش اعتبارسنجی آخرین به روز رسانی آذر 1401
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
  • 1401/2/12 دوشنبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج
    شرایط و دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی به شرح زیر می باشد :
تسهیلات قرض الحسنه فرزند
  • 1401/1/12 جمعه تسهیلات قرض الحسنه فرزند
    شرایط و دستورالعمل اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند از سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی به شرح زیر می باشد :
رییس کل بانک مرکزی : در صورتی که افراد دارای رتبه اعتبارسنجی مناسب باشند به طور ویژه تسهیلات خرد، سهل تر به آنها پرداخت می شود.
فرمان رئیس جمهور به نظام بانکی: در تسهیلات خرد به مردم به‌جای وثیقه و ضامن، اعتبارسنجی کنید.
بانک مرکزی: پرداخت وام مشروط به اعتبارسنجی مشتری می‌شود.
سامانه اعتبارسنــجی بهينــه ســازی روندهای اعطای تسهيلات
  • 1399/10/22 دوشنبه سامانه اعتبارسنــجی بهينــه ســازی روندهای اعطای تسهيلات
    اعطای تسهیلات اعتباری به اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای افزایش رفاه اجتماعی و رشد و توسعه اقتصادی كشور به عنوان یكی از وظایف مهم شبكه بانكی به شمار میاید. در این میان هر چه بانكها بتوانند شناخت بهتری از خصوصیات مشتری بدست آورند قطعا خواهند توانست تصمیم مناسب تری را در تامین منابع مالی مورد نیاز آنها اتخاذ كنند ...
شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران
  • 1399/10/10 چهارشنبه شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران
    شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران با حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت کلیه بانک های کشور و برخی از شرکت های بزرگ بیمه و لیزینگ در آبان ماه 1385 بصورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تاسیس شده است.
نیم نگاهی به پیدایش شرکتهای اعتبارسنجی کشورهای غربی
  • 1399/10/9 سه‌شنبه نیم نگاهی به پیدایش شرکتهای اعتبارسنجی کشورهای غربی
    این شرکتهای اعتبارسنجی ابتدا دفاتر تحقیقاتی محلی و منطقه بودند و به جمع آوری اطلاعات سابقه کاری افراد، وضعیت تاهل، سن، قومیت، مذهب و مشخصات شخصیتی میپرداختند. این دفاتر اطلاعات گردآوری شده را به بانکها و موسسات میفروختند تا این ارگانها بتوانند میزان ریسک و شایستگی فرد را در دریافت تسهیلات مورد ارزیابی قرار دهند.
امکان «اعتبارسنجی» مشتریان از طریق اپلیکیشن سکه به پرداخت ملت
استفاده از کارت اعتباری و رابطه آن با امتیاز اعتباری
  • 1399/5/11 شنبه استفاده از کارت اعتباری و رابطه آن با امتیاز اعتباری
    استفاده از کارت اعتباری به این مفهوم است که شما در یک ماه به چه اندازه از اعتبار خود استفاده می کنید. معمولا در محاسبات امتیاز اعتباری میزان استفاده شما از کارت اعتباری در نظر گرفته می شود. در واقع میزان مانده کلیه کارت های اعتباری فعال شما بر کل اعتبار کارت های فعال تقسیم شده و درصدی که ایجاد خواهد شد در مدل استفاده می شود. این درصد معمولا با ریسک اعتباری همبستگی دارد. به این صورت که اگر استفاده شما از مجموع کارت های اعتباری بالا باشد آنگاه شما امتیاز اعتباری پایین تری نیز خواهید داشت.
گزارش بهبود فضای کسب و کار در شاخص اخذ اعتبار و راهکارهای پیشنهادی شرکت رتبه بندی اعتباری ایران
انواع تکنیک های ارزیابی اعتباری
  • 1399/3/26 دوشنبه انواع تکنیک های ارزیابی اعتباری
    ارزیابی اعتباری از چند منظر قابل بحث می باشد. برخی از منظرها دارای کارکردهایی در بازار سرمایه و برخی دیگر نیز دارای کارکردهایی در بازار پول و اعتبار می باشد
امتیاز اعتباری هر شهروند بلیط کسب خدمات مالی بهتر
  • 1399/3/24 شنبه امتیاز اعتباری هر شهروند بلیط کسب خدمات مالی بهتر
    پیش بینی می شود یکی از مهم ترین مولفه ها و ابزارها برای توسعه و افزایش بهره وری و کاریی صنعت بانکداری و بازارهای مالی در جهان امروز، تمرکز و سرمایه گذاری بر روی توسعه گزارشگری اعتباری و سابقه اعتباری شهروندان باشد.
سامانه ثبت وثایق و اثرات آن در اقتصاد کلان
  • 1399/3/21 چهارشنبه سامانه ثبت وثایق و اثرات آن در اقتصاد کلان
    اهمیت یک سیستم قانونی مناسب که از آن به قانون مبادلات امن یاد می شود و همچنین یک سامانه ثبت برای وثایق، نقطه کانونی اصلاحات قوانین در دو دهه اخیر در سازمان های بین المللی بوده است. تلاش ها برای مدرن سازی سیستم ثبت وثایق و همچنین اصلاحات قانونی توسط نهاد های بین المللی از 1990 در اروپای مرکزی و شرقی آغاز شد.
تاثيرات گزارشگیری اعتباری تفصيلی و جامع
  • 1399/3/19 دوشنبه تاثيرات گزارشگیری اعتباری تفصيلی و جامع
    گزارش دهی اعتباری زمینه افزایش تسهیلات به بخش خصوصی را فراهم می نماید. البته گزارش دهی اعتباری درسطوح متفاوتی تاثیر گذار است. هر چه اطلاعات ارائه شده در گزارش اعتباری تفصیلی تر و کامل تر باشد کارایی گزارش افزایش می یابد. منظوراز تفصیلی بودن گزارش عبارت است از گزارشی که همه ابعاد عملکردی مشتری یا وام گیرنده را در بر می گیرد. هم اطلاعات منفی هم اطلاعات مثبت را داشته باشد و همچنین هم اطلاعات بانکی و هم اطلاعات غیر بانکی را در نظر میگیرد.
حساب بانکی
  • 1399/3/18 یکشنبه حساب بانکی
    شاید باور این مسئله بسیار سخت باشد که «درجهان نیمی از افراد در سن اشتغال فاقد حساب بانکی هستند. » اما این مسئله کاملا واقعیت دارد. تصویر مقابل نقشه ی کاملی از وضعیت حساب های بانکی را در مناطق مختلف جهان ترسیم می نماید.
چگونه مشتریان پرریسک را تحت نظر داشته باشیم؟
  • 1399/3/13 سه‌شنبه چگونه مشتریان پرریسک را تحت نظر داشته باشیم؟
    خدمات مانیتورینگ در حقیقت نظارت برمشتری در زمینه تغییرات صورت پذیرفته دراطلاعات اعتباری و استعلا م های وی می باشد. در واقع استعلام از سامانه اعتبارسنجی در حال حاضر در هنگام مراجعه مشتری به شعبه صورت می پذیرد و امکان استعلام مستمر وضعیت اعتباری مشتری به منظور بررسی تغییرات اطلاعات اعتباری وی میسر نیست.
شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران
  • 1399/3/12 دوشنبه شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران
    ایجاد زمینه دسترسی عادلانه اشخاص حقیقی و حقوقی به منابع مالی و بهبود رفاه زندگی و فضای کسب و کار کشورها همواره به عنوان موضوعی مطرح در نظامهای اعتباری محسوب میشود. از همین رو کشورها همواره به دنبال راهی هستند که در حالی که تمامی اقشار جامعه به منابع مالی و تسهیلات دسترسی داشته باشند، به صورتی مسئولیت پذیر اقساط آن را به موقع باز پرداخت نمایند.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...
محصولات شگفت انگیز
مطالب محبوب
آخرین مقالات
.
1398/1/7 چهارشنبه
2022© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه مطالعات سرمایه گذاری ایرانیان  میباشد.