مشمولان وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن چه کسانی هستند؟

وزیر اقتصاد گفت: مردم از ابتدای هفته آینده جهت دریافت تسهیلات بدون ضامن به بانک‌های دولتی مراجعه کنند.

مشمولان وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن چه کسانی هستند؟
وی شب گذشته نیز در حساب کاربری خود در توئیتر این موضوع را به عنوان، الوعده وفا یاد کرد و نوشت.

خاندوزی گفت: بخشنامه اجرای طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن برای برخی از بانک‌ها دیروز ارسال شده و برخی دیگر نیز طی امروز و فردا ارسال خواهد شد و در نهایت، از ابتدای هفته بعد، در بانک‌های دولتی به اجرا خواهد رسید.

تقریبا یک ماه پیش بود که وزیر اقتصاد در برنامه تلویزیونی نگاه یک، از آغاز پرداخت تسهیلات بدون ضامن تا ۱۰۰ میلیون تومان خبر داده بود.
 
مشمولان وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن؟

هدف اولیه پرداخت وام بدون ضامن، این بود که سنگ‌اندازی بانکی برای پرداخت وام به مردم برطرف شود. اما حالا به نظر می‌رسد دستور رئیس جمهور پرداخت وام به کارکنان رسمی دولت را تسهیل کرده و نه مردم عادی را.

چون رئیسی در اظهارات خود تاکید کرده که وام بدون ضامن تنها به کارمندان و حقوق‌ بگیران ثابت دولت پرداخت می‌شود. این گفته رئیسی را سخنگوی دولت هم تایید کرده و گفته بود: وام بدون ضامن تنها به کارمندان دولت پرداخت می‌شود.

اما معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفته وام بدون ضامن ، علاوه بر کارکنان دولت، به کارکنان نهادهای عمومی و شرکت‌های بزرگ خصوصی هم پرداخت می‌شود و کارکنان این شرکت‌ها می‌توانند وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

البته بر اساس اعلام خاندوزی بازنشستگان و کسانی که سوابق آنها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، می‌توانند وام بدون ضامن بگیرند. بنابراین افراد باید اعتبارسنجی شوند و ثابت کنند که توان بازپرداخت اقساط این وام را دارند. اما در این میان کارمندان دولت نیازی به این اعتبارسنجی هم ندارند.

بنابراین تنها افرادی می‌توانند وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن بگیرند که کارمند بخش دولتی باشند یا حقوق ماهانه ثابت داشته باشند، یا بانک اعتبار آنها را تایید کند.

از طرف دیگر گفته شده که کارکنان دولت، نهادهای عمومی و شرکت‌های بزرگ خصوصی در اولویت دریافت وام ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی هستند.

منبع :  صنعت معدن تجارت

نسخه قابل چاپ
آخرین اخبار اعتبارسنجی
اخبار مرتبط
2022© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه مطالعات سرمایه گذاری ایرانیان  میباشد.