1398/12/25 یکشنبه

هدف قراردادن حرفه مناسب (بخش اول)

بسیاری از ما کار می کنیم تا درآمد کسب کنیم و بتوانیم صورت حساب های خود را پرداخت کنیم، از سرگرمی های مناسب استفاده کرده و در زندگی از وضعیت عمومی مناسبی برخوردار شویم. بهترین راه برای کسب درآمد، داشتن یک مهارت متمایز یا تبدیل شدن به یک متخصص در یک موضوع خاص می باشد. 

هدف قراردادن حرفه مناسب (بخش اول)
بسیاری از ما کار می کنیم تا درآمد کسب کنیم و بتوانیم صورت حسا های خود را پرداخت کنیم، از سرگرمی های مناسب استفاده کرده و در زندگی از وضعیت عمومی مناسبی برخوردار شویم. 
بهترین راه برای کسب درآمد، داشتن یک مهارت متمایز یا تبدیل شدن به یک متخصص در یک موضوع خاص می باشد. 
راه های زیادی وجود  دارد که مردم بتوانند تحصیل کرده و این استعدادها را برای خود ایجاد کنند. 
افراد کارآفرین می توانند تجارت یا کسب و کار خانوادگی را یاد بگیرند و شرکت خود را تاسیس کنند.
همچنین با تولید محصولات یا تکنولوژی های جدید می توانند به وجود آیند و کتاب ها و فیلم نامه ها نوشته شوند. 
سطوح بالاتری از تحصیلات می تواند فراهم کند که می توان شغل هایی را در زمینه هایی مانند مدیریت سازمانی، مشاوره مالی و حقوقی، مراقبت بهداشتی، خرید و فروش و مواردی از این قبیل بدست آیند. 
ما همگی افراد منحصر بفرد با شخصیت ها، سطوح انگیزشی و علایق متفاوت هستیم. بعضی از ما شاید بخواهد خانواده تشکیل دهد.
دیگران شاید بخواهند پله های ترقی را هر چه سریع تر بالا روند و شصت ساعت در هفته یا بیشتر کار کند. 
ممکن است درمان مردم یا حیوانات برای شما هیجان داشته باشد و یا علاقه داشته باشید تا برای شرکت های غیر انتفاعی که بر بهبود یا حل مشکلات مهم تمرکز می کنند کار کنید. 
ممکن است یک نفر از کار در یک دفتر احساس زندانی بودن داشته باشد و نیاز به کار در خارج از دفتر یا خانه داشته باشد. 
انتخاب حرفه های خاص ممکن است برای یک نفر مناسب برای دیگری کاملا نامناسب باشد. 

چه حدس می زنید؟

مطالعه ای که در سال 2007 به وسیله موسسه Live Science انجام شده نشان داد که اکثر آمریکایی ها از شغل خود نفرت دارند و این سطح از نارضایتی، بیشترین سطح نارضایتی در 20 سال گذشته بوده است. 
این آمار با توجه به اینکه اغلب، چقدر زمان صرف کارشان می کنیم ارائه شده است. 
در نظر بگیرید که چه مقدار از عمر صرف کار کردن می شود. اگر فردی 50 هفته در سال و در هفته 40 ساعت کار کند و یک مسیر 30 دقیقه ای را برای رسیدن به محل کار طی کند و 8 ساعت خواب در شب داشته باشد، مجموع خواب و کار آن فرد تقریبا 62 درصد از کل سال است!
با باقی ماندن این زمان اندک برای فرد، انتخاب شغلی که شما از لذت نبرید می تواند تاثیر ویرانگری در سطح شادی شما داشته باشد. 
هنگامی که شغل رویایی تان را در یک رشته و زمینه سخت هدف گذاری شود، زمان صرف شده برای رسیدن به آن هدف بیشتر از دست یافتن به یک شغل معمولی خواهد بود. 
مردم باید همیشه برای دستیابی به شادی ها تاتش کنند و رویاهایشان را دنبال کنند، اما همچنین باید در توانایی هایشان واقع بین باشند و احتمال موفق شدن را در شیوه زندگی مطلوبی که در نظر دارند تشخیص دهند.
اگر یک مسیر شغلی دشوار را برای خود انتخاب می کنید، می توانید انتخاب شغلی دیگری نیز به صورت همزمان داشته باشید و هر دو مسیر را در یک زمان طی کنید.
یک شغل خاص را فقط به دلیل اینکه درآمد خوبی دارد انتخاب نکنید. اگر اهداف و شخصیت شما برای چنین کاری نامناسب هستند، شما به هر حال در آن شغل بسیار خوب نخواهید بود. 
برای فکر کردن به این که واقعا چه می خواهید زمان بگذارید. از افرادی که در این زمینه کار می کنند سوال بپرسید.
اگر می خواهید پزشک شوید، با پزشکان محلی خود در مورد آن چه شغل آن ها شبیه است صحبت کنید. 
برای بازدید از یک بیمارستان و یا مطب دکتر خصوصی پرس و جو کنید. سال ها طول می کشد تا دانش و تجربه لازم برای حرفه ای شدن در یک صنعت یا زمینه ویژه به دست آید. 
پی بردن به این که از حرفه هدف قرار گرفته خود لذت نمی برید و شروع دوباره که می تواند مانع شکست مالی عمده باشد. 
یکی دیگر از ملاحظات در مورد انتخاب حرفه نهایی شما مربوط به سطح مورد انتظار شما از تقاضا برای چنین مشاغلی می باشد. 
شما ممکن است بخواهید شغل ها و حرفه هایی را در نظر بگیرید که چشم انداز بلند مدت ایده آلی دارند. 
تقاضای بالا برای مردم در یک حرفه خاص می تواند پاداش بیشتر، پیشرفت شغلی و ثبات شغلی بیشتر را به دنبال داشته باشد. 
به عنوان مثال، در محیط رو به رشد کنونی، به نظر می رسد تقاضای بالایی برای حسابداران و وکلا وجود خواهد داشت. 
علاوه بر این، مراقبت های بهداشتی و فن آوری به احتمال زیاد نیاز ضروری برای سال های پیش رو خواهد بود. 
اما اگر برای داشتن اطمینان و ثبات بیشتر به دنبال شغل رویایی خود باشید، این عمل می تواند یک مسیر دشوار را در مقابلتان قرار دهد. 
مخصوصا اگر بخواهید وارد یک صنعت و تجارت سخت شوید این موضوع در مورد آن صدق می کند. 
برای بیشتر مردم، احتمال تبدیل شدن به یک هنرمند و بازیگر موفق بسیار کم است و زمانی که فرد دنبال چنین شغل هایی باشد، برای حمایت از خود نیاز به منابع درآمدی دیگر دارد. 
برای مثال افرادی که به دنبال شغل های بازیگری هستند به طور معمول شغل هایی به عنوان پیشخدمتی را انتخاب می کنند تا درآمد ثابتی را کسب کنند و همچنین زمان کافی را برای آزمون خود داشته باشند. 
-هزینه های آموزشی در مقابل مزایای آن 
هزینه حضور در دانشگاه این روزها بسیار سنگین است. در واقع، این هزینه ها به میزان قابل توجهی بیشتر از میانگین افزایش قیمت برای کالاها و خدمات دیگر در حال رشد هستند.

پرداخت پول برای دانشگاه

بعضی از دانشجویان به اندازه کافی خوش شانس هستند که خانواده هایشان یا افراد سخاوتمند دیگر قسمتی یا کل هزینه های تحصیلی شان را پرداخت کنند.
در حالی که پیمودن مسیر از طریق دانشگاه یک عمل ستوده است که می تواند مطمئنا شخصیت شما را بسازد، بدون شک زندگی بدون چنین بار مالی می تواند خیلی آسان تر باشد. 
ولی بسیاری از دانشجویان مجبورند به دنبال منابع مالی دیگر برای پوشش هزینه های شهریه، خوابگاه ها، کتاب ها و امکانات دیگر بروند. 
وقتی هزینه دانشگاهی را که هدف قرار داده اید را می بینید فورت تحت الشعاع قرار نگیرید. 
کمک های مالی فقط محدود به دانشجویان استثنایی یا فقیر نمی باشد.
در حقیقت، از هر 3 دانشجو 2 دانشجو در نهایت می توانند مقداری از کمک های مالی که به مقرون به صرفه هستند را دریافت کنند. 
دانشجویان می توانند مجموعه ای از بورس های تحصیلی، کمک های مالی، وام و شغل های درسی را برای کمک به کاهش هزینه های دانشگاه دریافت کنند. 

بورس های تحصیلی و کمک هزینه

بورس های تحصیلی و کمک هزینه ها، پاداش های پولی برای پرداخت هزینه دانشگاه است که شما انتظار ندارید تا این کمک ها را بازپرداخت کنید.
این کمک هزینه ها ارزش پیگیری و تلاش را دارند. بورس های تحصیلی معمولا به دانشجویانی که صلاحیت دریافت آن را دارند اعطا می شوند. 
کمک هزینه ها شامل طیف وسیعی از کمک های مالی هستند که به دانشجویانی که صلاحیت لازم را دارند و نیاز مالی دارند پرداخت می شوند. 
کمک های مالی به بخش اندکی از دانشجویان در زمینه های خاصی مطالعاتی، به کسانی که در مناطق جغرافیایی خاص زندگی می کنند و یا دلایل دیگری که ارائه می گردد. 
صندوق فدرال، برنامه های بورس تحصیلی بزرگ تر را برای دانشجویان دارد. علاوه بر این، تقریبا در هر دانشگاه بورس تحصیلی و کمک های مالی ارائه می شود.
سایر ارائه دهندگان کمک های مالی شامل ارتش، شرکت ها، گروه های مدنی، سازمان های مذهبی، بنیادها و کارفرمایان هستند. 

چه حدس می زنید؟

همان طور که افزایش هزینه های تحصیلی ادامه دارد، بسیاری از دانشجویان دانشگاه مجبور به گرفتن وام های بزرگ هستند که شاید سال ها یا حتی چند دهه بازپرداخت آن ها طول خواهد کشید. 
حال این سوال مطرح می شود که آیا هزینه های دانشگاه ارزشمند هستند یا خیر؟ ولی آمارها نشان می دهد که ارزش تحصیلات دانشگاهی هنوز به اندازه ارزش هزینه های مرتبط است. 
فارغ التحصیلان دانشگاه، سالانه به صورت قابل ملاحظه درآمد بیشتری را نسبت به افرادی با درجه دیپلم دبیرستان دریافت می کنند.
علاوه بر این، کسانی که تحصیلات عالی همانند درجه کارشناسی ارشد و دکتری دارند، این شکاف در درآمد را افزایش می دهند. 
با توجه به مطالعه سال 2007 هیات مطالعه دانشگاه، کاگران با سنین 25 و بالاتر با درجه لیسانس 60 درصد بیشتر از آن هایی که دیپلمه هستند حقوق دریافت می کنند و همچنین 120 درصد بیشتر از آن هایی که دوران دبیرستان را نگذرانده اند، حقوق دریافت می کنند. 
اداره آمار امریکا نشان داد که در سال 2007، افراد 18 سال و بالاتر با مدارک عالی دانشگاهی بیش از 4 برابر کسانی که مدارک آن ها پایین تر از دیپلم دبیرستان هستند درآمد کسب می کنند. 
افراد با درجه کارشناسی ارشد و دکتری تقریبا 83320 دلار هر سال دریافت می کنند، در حالی که کسانی که زیر دیپلم هستند حدود 20873 دلار دریافت می کنند. 
با فرض نرخ تورم سالانه 3.5 درصد در یک دوره از 30 ساله، برای مدارک عالی درآمدی بیشتر از 3.2 میلیون دلار به دست می آید.

منبع: ماهنامه اعتبارسنجی ، سال دوم ، شماره پنجم ، اسفند 93 و فروردین 94 ، صفحات 29 و 30

كلمات كليدی: شغل مناسب، سامانه اعتبارسنجی، اعتبارسنجی، پیدا کردن کار، سامانه اعتبار من

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
مقالات بیشتر
مطالب محبوب
آخرین مقالات
.
1398/1/7 چهارشنبه
2022© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه مطالعات سرمایه گذاری ایرانیان  میباشد.