آخرین اخبار اعتبارسنجی

بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی روستاییان کشور توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای اشتغالزایی روستاییان و در چارچوب همکاری با بنیاد برکت ۲۲۳۵ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده که منتج به ایجاد ۲۰۰هزار فرصت شغلی شده است.

بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی روستاییان کشور توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد
به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، یکی از سیاست‌هایی که بانک به‌طور جدی دنبال کرده کمک به راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در نقاط مختلف کشور، به‌ویژه مناطق محروم و روستایی بوده است.
بر همین اساس این بانک در چارچوب همکاری با بنیاد برکت (زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام) بیش از ۶۷هزار طرح اشتغالزایی در ۶هزار روستای کشور را تأمین مالی کرده است.
ایجاد بیش از ۲۰۰هزار فرصت شغلی
خوشبختانه اجرای این طرح‌ها با توفیق همراه بوده و مجموعاً منجر به ایجاد ۲۰۱هزار فرصت شغلی در حوزه‌های کاری مختلف شده است.
توجه به اقشار خاص که نیازی مبرم به دریافت وام قرض‌الحسنه و راه‌اندازی کسب‌وکار دارند، یکی از رویکردهای مورد توجه بانک در تأمین مالی طرح‌های اشتغالزایی بوده و از ۶۷هزار طرح اشتغالزایی یاد شده، ۸۱۰۰ طرح به این گروه‌ها اختصاص یافته است. تخصیص ۳۵۰۰ فقره وام به کولبران، ۶۰۰ فقره وام به معلولان و ۳۸۰۰ فقره وام به زنان سرپرست خانوار از این جمله‌اند.
افزون بر این، وام‌های پرداخت شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منجر به خلق حدود ۷۰۰ فرصت شغلی در قالب ۲۳۰ طرح کسب‌وکاری دانش‌بنیان شده است.
توانمند شدن روستاییان با دریافت وام قرض‌الحسنه و مهاجرت معکوس
مهاجرت روستاییان به شهرها پیامدهای مختلفی دارد. گسترش حاشیه‌نشینی، تن دادن به مشاغل غیرتخصصی و سطح پایین و از دست رفتن سرمایه آن‌ها در روستاها برخی از این تبعات هستند. خوشبختانه وام‌های پرداخت شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منتج به مهاجرت معکوس و بازگشت ۳۱۰ خانوار به روستاهای زادگاه خود شده است.
همه آنچه گفته شد با پرداخت ۲۲۳۵ میلیارد وام قرض‌الحسنه از سوی بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور و هم‌افزایی با ۴۱۵۰ میلیارد تومان منابع متقاضیان صورت گرفته است. این آمار حاکی از این است به ازای هر ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شده، حدود ۱۹ میلیون تومان از سرمایه‌های افراد نیز به حرکت در آمده است.

منبع : بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آخرین اخبار اعتبارسنجی
اخبار مرتبط
2022© کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه مطالعات سرمایه گذاری ایرانیان  میباشد.